Dojazd:

Z Ujsoł drogą (bezpośrednie połączenia autobusowe z Rajczą PKP, Żywcem i Bielskiem-Białą):

Do Ujsoł dojeżdżamy autobusem PKS z Rajczy lub Żywca (kierunek: Glinka, Złatna lub Soblówka – wszystkie przez Ujsoły). Wysiadamy na przystanku Ujsoły Stara Poczta czyli koło nadleśnictwa (kto zapędzi się do centrum wsi, musi wrócić ok. 0,5 km główną ulicą) i kierujemy się w górę Doliny Danielki (każdy przechodzień wskaże drogę). Początkowo idziemy wąską drogą asfaltową za znakami zielonymi w kierunku pd-zach. Po przekroczeniu mostu na Ujsole szlak zielony skręca w lewo na grzbiet Muńcuła, a my maszerujemy dalej prosto drogą jezdną dnem doliny wzdłuż potoku Danielka do Chałupy (ok. 3 km z PKS).

Z Rajczy drogą (bezpośrednie połączenia PKP z Katowicami, Bielskiem, Żywcem, Rajczą, Zwardoniem; PKS z Żywcem, Bielskiem, Zwardoniem, Solą, Rycerką Górną):

Z dworca PKP Rajcza lub z przystanku PKP Rajcza-Centrum (tu nie wszystkie pociągi się zatrzymują) autobusem PKS lub prywatnym mikrobusem do Ujsoł; dalej jak wyżej (niektóre busy po uzgodnieniu wożą pod samą Chałupę). Do Ujsoł: ok. 3,5 km z Rajczy-Centrum (rynek), ok. 5 km z dworca PKP Rajcza.

Z Rycerki górami (połączenia PKP i PKS – jak w Rajczy):

Ze stacji PKP Rycerka czerwonym szlakiem PTTK (kierunek: Rycerzowa) obok przekaźnika TV na stoku Hutyrowa (punkt orientacyjny widoczny z daleka) wychodzimy na grzbiet Urówki. Idziemy dalej grzbietem i w okolicy przysiółka Stawiska (charakterystyczne kilka starych domów zagubionych w górach) schodzimy ze szlaku czerwonego (który odbija w prawo) na „chatkowy” (czerwone domki na białym tle) idący dalej prosto drogą, a następnie w lewo na szczyt Urówki. Z niego kierując się na szczyt Muńcuła schodzimy w dół omijając domy na Stawiskach z lewej strony i lasem na dno doliny wprost na Chałupę, widoczną już z dość dużej wysokości jak na dłoni. Do Chałupy ok. 1 godz. 30 min. marszu z PKP Rycerka. Obecnie niestety z powodu bardzo wielkich zniszczeń lasu na szczycie Urówki szlak ten stał się dość trudny. Dawne ścieżki zarosły lub są zawalone leżącymi drzewami. Polecamy pójść dalej czerwonym szlakiem i jak tylko to będzie możliwe zejść do doliny kierując się na szczyt Muńcuła i następnie wrócić drogą w dolinie do Chałupy.

Uwaga: w Dolinie nie ma miejsc parkingowych i ruch będzie ograniczony, samochód najlepiej zostawić na parkingu w Ujsołach. Między Ujsołami (parking) a Chałupą w trakcie festiwalu będzie kursował bus, tel. 608671356.  Szczerze polecamy przejażdżkę do nas rowerem – trasa z centrum Ujsoł do Chałupy jest urocza i nieforsowna. Miejsce do parkowania rowerów lub innych jednośladów znajdziemy.

Lokalizacja Chałupy Chemików:

Wyświetl większą mapę

Zobacz lokalizację parkingu w Ujsołach (ul. Bystra 1)

Noclegi:

Wszystkim zainteresowanym zapewnimy miejsce na rozbicie namiotu na terenie Chałupy Chemików. 20 złotych to jednorazowa opłata za rozbicie standardowego namiotu turystycznego (niezależnie od liczby osób w namiocie). Bez śpiwora jak bez ręki… – wykonawcy, którzy nocują w Chałupie także powinni mieć swój śpiwór. Zdecydowanie odradzamy zabieranie ze sobą zwierząt domowych.  Na terenie Chałupy w czasie imprezy będzie działać stoisko gastronomiczne, gdzie będziecie mogli nabyć za przystępną cenę ciepły posiłek, a także gorące i zimne napoje. Wrzątek na stoisku gastronomicznym będzie dostępny za darmo.

W sprawie innych noclegów w Ujsołach i okolicy prosimy kontaktować się z Gminnym Ośrodkiem Kultury w Ujsołach, telefon:  33 8647036.