Dojazd, parkowanie

Z Ujsoł drogą (bezpośrednie połączenia autobusowe z Rajczą PKP, Żywcem i Bielskiem-Białą):

Do Ujsoł dojeżdżamy autobusem PKS z Rajczy lub Żywca (kierunek: Glinka, Złatna lub Soblówka – wszystkie przez Ujsoły). Wysiadamy na przystanku Ujsoły Stara Poczta czyli koło nadleśnictwa (kto zapędzi się do centrum wsi, musi wrócić ok. 0,5 km główną ulicą) i kierujemy się w górę Doliny Danielki (każdy przechodzień wskaże drogę). Początkowo idziemy wąską drogą asfaltową za znakami zielonymi w kierunku pd-zach. Po przekroczeniu mostu na Ujsole szlak zielony skręca w lewo na grzbiet Muńcuła, a my maszerujemy dalej prosto drogą jezdną dnem doliny wzdłuż potoku Danielka do Chałupy (ok. 3 km z PKS).

Z Rajczy drogą (bezpośrednie połączenia PKP z Katowicami, Bielskiem, Żywcem, Rajczą, Zwardoniem; PKS z Żywcem, Bielskiem, Zwardoniem, Solą, Rycerką Górną):

Z dworca PKP Rajcza lub z przystanku PKP Rajcza-Centrum (tu nie wszystkie pociągi się zatrzymują) autobusem PKS lub prywatnym mikrobusem do Ujsoł; dalej jak wyżej (niektóre busy po uzgodnieniu wożą pod samą Chałupę). Do Ujsoł: ok. 3,5 km z Rajczy-Centrum (rynek), ok. 5 km z dworca PKP Rajcza.

Z Rycerki górami (połączenia PKP i PKS – jak w Rajczy):

Ze stacji PKP Rycerka czerwonym szlakiem PTTK (kierunek: Rycerzowa), obok przekaźnika TV na stoku Hutyrowa (punkt orientacyjny widoczny z daleka) wychodzimy na grzbiet Urówki, gdzie czerwony szlak skręca lekko w prawo a z lewej strony dochodzi nieoznakowana ścieżka wiodąca z Ujsoł przez szczyt Urówki. Idziemy dalej czerwonym szlakiem i po około 50 metrach schodzimy ze szlaku w lewo, na ścieżkę oznaczoną białym kwadracikiem z zielonym domkiem, które to znaki doprowadzą nas przez przysiółek Stawiska do Doliny Danielki i dalej, skręcając asfaltem w lewo, po 250 m do Chałupy Chemików. Czas przejścia to ok. 1 godz. 30 min. marszu z PKP Rycerka. Ostatnio szlak „chatkowy” został odnowiony, więc nietrudno będzie go znaleźć

Samochodem:

Z Katowic: Drogą Krajową 86 oraz DK1 do Bielska Białej, następnie nową drogą S1 do ronda w Przybędzy, dalej drogą DK1 do Rajczy, na rondzie w Rajczy skręcić w lewo w ul. Ujsolską (drogowskaz „Glinka”), w Ujsołach (2,5 km od zielonej tablicy miejscowości) skręcić w prawo w ul. Danielki (na zakręcie powinniście zobaczyć baner festiwalowy i drogowskaz „Dolina Danielki”), skąd 2,7 km do Chałupy.

Uwaga: w Dolinie jest mało miejsc parkingowych.  Organizatorzy w miarę możliwości będą kierować samochody na specjalnie wydzielone tereny prywatne, gdzie może zostać pobrana opłata za parkowanie. Przestrzegamy przed parkowaniem w miejscach niedozwolonych lub tam, gdzie może spowodować to utrudnienia w ruchu. Dolinę będzie patrolować Policja, a wjazd do niej może zostać zamknięty. Samochód najlepiej zostawić na parkingu w Ujsołach. Szczerze polecamy przejażdżkę do nas rowerem – trasa z centrum Ujsoł do Chałupy jest urocza i nieforsowna. Miejsce do parkowania rowerów lub innych jednośladów znajdziemy.

Lokalizacja Chałupy Chemików (wystarczy wpisać w Google Maps lub w nawigacji Android „Chałupa Chemików”):

Wyświetl większą mapę

Zobacz także lokalizację parkingu w Ujsołach (ul. Bystra 1)